• La Fundació Mascort exposa una col·lecció de més d’un centenar de làmines d’ocells i mamífers marins i dels ocells més bells del món, seleccionades pels ornitòlegs Josep del Hoyo i Jordi Sargatal. Aquesta iniciativa s’emmarca en el compromís de col·laboració de la Fundació Mascort amb la Fundació Philippe Cousteau «Unió dels Oceans» – Espai Mascort, que ben aviat obrirà la seu científica a l’Estartit.

• L’exposició aplega una acurada selecció de ceràmica de la col·lecció d’Ignacio Brugarolas, on destaquen els plafons de rajola catalana, els aiguamans de terrissa i les mostres de pisa renaixentista italiana, així com exemplars de ceràmica espanyola, francesa, holandesa, suïssa, persa, xinesa i precolombina.

• L’any 2007, la Fundació Mascort va publicar el seu primer llibre Torroella Vila Vella, un projecte que Jan Baca Pericot (Terrassa, 1934) i Jaume Bassa Pasqual (Torroella de Montgrí, 1932) i van proposar a Ramon Mascort Amigó (Barcelona, 1930) amb l’objectiu de dur a terme una de les seves il·lusions.

El resultat va ser un compendi d’informació sobre la vila, un llibre de divulgació realitzat a partir de textos i dibuixos que creen una atmosfera adient per a recordar la nostra història i així entendre qui som i d’on venim. També volia mostrar als visitants l’essència del nostre municipi, tan autèntic com atractiu, i així valorar la seva geografia i arquitectura, que són testimonis de les nostres tradicions i particular manera de ser.

Així que, com diuen els seus autors: “Tirem enrere seixanta anys… o setanta… Quina sort haver nascut a Torroella i quina sort de poder-hi viure aquells anys!”

• Amb aquesta exposició, la Fundació Mascort dona a conèixer per primera vegada una col·lecció d’objectes d’ús litúrgic i civil, fins ara inèdita.

La seva comissària, la Dra. en Història de l’Art Lourdes de Sanjosé, qui és també l’autora del catàleg que complementa la mostra, remarca l’excepcional qualitat d’aquesta col·lecció, que reuneix més de 300 peces de gran valor artístic, datades entre els segles XIV i XIX.

La mostra es divideix en tres àmbits, el primer dels quals està dedicat a la joieria i, els altres dos, a l’orfebreria religiosa i l’orfebreria civil. Les peces es presenten per tipologia i cronologia, i en una sala específica s’han reunit les millors creacions dels artífexs més qualificats.

Propera activitat
29 març 2024 h